BEKIJK PRIJSKAART
Fiat Dino 2.0 V6 Coupe (1ste Serie, Bertone), 29 januari 1969, 107.412 km’s, lichtblauw metallic met cognac leer. Zeer mooie kleurstelling!
In Italië nieuw geleverd. Daarna enkele jaren in België geregistreerd (kenteken: NGV-007). Nu met Nederlands kenteken (DZ-14-10), wegenbelastingvrij, nieuw taxatierapport (juni 2019) en geldige APK.
Nieuwe lak, voorstoelen bekleed met nieuw leer (de achterstoelen en deurpanelen hebben nog het originele, geperforeerde leer), veel vernieuwd, groot onderhoud gedaan! Zoals bijvoorbeeld nieuwe Vredestein-banden, nieuwe koppeling, nieuwe Koni-schokdempers voor, veel nieuwe rubbers, nieuwe brandstofpomp, nieuwe olie, filters, bougies, stuurkogels en een dynamo- en rem-revisie. De motor is afgesteld op de rollenbank. Inclusief veel facturen! Net nieuwe vloerbedekking en achterbak nieuw bekleed..
Handgeschakeld, elektrische ramen, houten stuur en Cromodora lichtmetalen velgen met nieuwe Vredestein banden.
Het is een 2.0 liter V6 Ferrari-motor met 165pk. Eerste serie!
Topsnelheid: 200 km/h.
Wikipedia: “The Fiat Dino (Type 135) is a front-engine, rear-wheel-drive sports car produced by Fiat between 1966 and 1973. The Dino name refers to the Ferrari Dino V6 engine, produced by Fiat and installed on the cars to achieve the production numbers sufficient for Ferrari to homologate the engine for Formula 2 racing. The car was offered with an all-aluminium DOHC 2.0 L V6, coupled to a 5-speed manual transmission. The same 2.0-litre engine was used in mid-engined, Ferrari-built Dino 206 GT and the Fiat Dino Spider (pininfarina instead of Bertone for the Dino Coupe). ”
De Dino V6, dit is wat Amerikaanse autokenners ervan vinden:
petrolicious.com/the-top-ten-classic-six-cylinders-ever
Adres