Alfa Romeo GTV6 2.5 1984

Alfa Romeo GTV6 2.5 (2de Serie), bouwjaar 9 augustus 1984, 127.894 km’s, Zilvergrijs metallic met zwarte stoffen bekleding (Recaro).

Nederlandse auto, 12 jaar stilgestaan in Haagse garage. In zeer mooie en originele staat, rijdt super!
Opnieuw gespoten (i.v.m. doffe lak) en veel aan vernieuwd. Zeer harde auto!
De Alfa Romeo zescilindermotor (Busso V6) staat bekend om zijn mooie sound, en in de GTV6 klinkt deze motor het best!

In 1974 werd de Alfetta GT geintroduceerd, een coupe op basis van de vierdeurs Alfetta. Het ontwerp is van Giorgetto Giugiaro (Italdesign).
Om een betere gewichtsverdeling en dus ook betere rij-eigenschappen te verkrijgen t.o.v. de Giulia GTV, verhuisde de koppeling en de versnellingsbak naar achteren en de remschijven achter zijn meteen aan het differentieel gemonteerd voor een lager onafgeveerd gewicht.
Bij de facelift van 1980 verviel de naam Alfetta. Iets later kwam er ook een zescilinder versie bij, de GTV6!
De 2de serie van de GTV6 (vanaf 1984) is te herkennen aan de donkergrijs gespoten onderste deel van de zijkanten en de veel beter zittende Recaro stoelen.

Handgeschakeld5, Recaro-interieur, achterwielaandrijving, 4 zitplaatsen, elektrische ramen en originele 15inch velgen met nieuwe Pirelli-banden.

Groot onderhoud net gedaan, zoals nieuwe APK, nieuwe banden, nieuwe olie en filter, nieuwe remolie en dergelijke..
Het is een 2.5 liter 6-cilinder benzinemotor met injectie, 160 pk en achterwielaandrijving.
Gewicht: 1225 kg.
Wegenbelasting: 30 euro per kwartaal.
Topsnelheid: 205 km/h.

De ‘Busso’ V6, dit is wat Amerikaanse autokenners ervan vinden:
http://petrolicious.com/the-top-ten-classic-six-cylinders-ever